Превентивне виховання

Держава, виховні інститути , здійснюють профілактику негативних проявів поведінки дітей та учнівської молоді , допомагають їм виробити імунітет до негативних впливів соціального середовища.
    ( “ Основні орієнтири виховання ” )

НОРМАТИВНО - ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Закони, постанови, накази, листи Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України

Конституція України

Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів

Національна програма виховання дітей та учнівської молоді в Україні

Закон України "Про позашкільну освіту"

Закон України "Про загальну середню освіту"

Конвенція про права дитини

Концепція громадянського виховання

Закон України "Про молодіжні та дитячі громадські організації"

Проект Національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки

Лист МОН України "Щодо планування роботи класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти"

Превентивне виховання

Закон України "Про попередження насильства в сім'ї"

Наказ МОН України "Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми"

Указ Президента України "Про невідкладні додаткові заходи щодо зміцнення моральності у суспільстві та утвердження здорового способу життя"

Постанова Кабінету Міністрів України "Про створення кримінальної міліції у справах дітей"

Наказ МОН України "Щодо профілактики злочинності і правопорушень серед дітей, захисту їх прав на освіту"



Превентивне виховання посідає важливе місце в системі виховної роботи нашої школи.Воно включає в себе підготовчі та профілактичні дії педагогічного колективу, спрямованіна запобігання формування в учнів негативних звичок, рис характеру, проявам асоціальної поведінки та організацію належного догляду за діяльністю школярів.
Сутність : 
       комплексний цілеспрямований вплив на особистість у процесі її активної динамічної взаємодії із соціальними інституціями, спрямованої на фізичний, психічний, духовний,соціальний розвиток особистості; вироблення в неї імунітету до негативних впливів соціального оточення , профілактику, корекцію і подолання асоціальних проявів у поведінці дітей та молоді , а саме :
 - правопорушень (схильність до агресії , крадіжок, брехні та інших вад, що можуть призвести до кримінальних дій);
 - поганих звичок (алкоголізму , наркоманії,  тютюнопаління , токсикоманії, то що );
 - статевих порушень  та їх наслідків ( статевої розпусти , венеричних захворювань, ВІЛ, СНІД , проституції , то що) ;
 - егоцентризму та екологічної брутальності (позитивне ставлення до всього, що оточує, свідомість, підвищення культури споживання , загальноприйнятні норми людської моралі, то що). 
Мета превентивної роботи:
Сформувати  позитивні якості особистості :  правової свідомості , уявлень, переконань, що склалися в суспільстві, почуттів, що регулюють поведінку, активної протидії порушникам законів ; 
 - підвищити правову культуру всіх учасників  НВП; 
 - сформувати навичку здорового способу життя; 
 - втілювати профілактику вживання наркотичних , алкогольних і психотропних речовин;
 - надавати комплексну психолого-педагогічної допомогу неповнолітнім;
 - забезпечити адекватну соціальну реабілітацію неповнолітніх,  які вчинили протиправні дії , або зловживають психоактивними речовинами;

СХЕМА РОБОТИ СОЛОНЕНСЬКОГО НВК З ПРЕВЕНТИВНОГО ВИХОВАННЯ
Напрямки превентивної роботи:
 - Правова  освіта неповнолітніх 
 - Формування здорового способу життя 
 - Моральне  здоров’я
 - Профілактика асоціальних проявів в поведінці учнів
 - Соціальна реабілітація неповнолітніх
 - Комплексна психолого - педагогічна і соціальна допомога неповнолітнім

 СХЕМА ПРОФІЛАКТИКИ ПРАВОПОРУШЕНЬ У ЗАКЛАДІ


ФОРМИ ТА МЕТОДИ ПРОФІЛАКТИКИ ПРАВОПОРУШЕНЬ


Основні завдання, над якими працює заклад:
-створення умов для формування позитивних якостей особистості впроцесі різноманітних видів  навчальної, трудової, позашкільної та інших видів  діяльності,  що  сприяють  інтелектуальному,  морально-етичному, естетичному розвитку, виробленню стійкості до негативних впливів;
 - забезпечення протидії втягуванню дітей і молоді в негативні ситуації;
 - надавати комплексну психолого-педагогічну та медико-соціальну допомогу тим неповнолітнім, які її потребують;
 - соціальну реабілітацію неповнолітніх, які вчинили протиправні дії або зловживають психоактивними речовинами;
 - стимулювати неповнолітніх до здорового способу життя і позитивної
соціальної орієнтації, сприяти валеологізації навчально-виховного процесу,
 - навчанню з раннього віку навичкам охорони власного життя і здоров'я.

Контрольно – аналітична  діяльність  стану  превентивного виховання реалізується засобами : :
 - аналіз рівня вихованості учнів школи ;
 - виконання вимог «всеобучу»;
 - контроль відвідування занять учнями школи  адміністрацією, його системний  моніторинг ;
 - контроль рівня обізнаності класних керівників з зазначеного питання ;
  - відвідування тематичних класних годин ;
 - робота соціально - психологічної служби закладу.

Результати роботи:
 - створення у селі превентивного простору, сприятливого для здорового способу життя;
-розгортання системи превентивної роботи;
- залучення навчальних, медичних, соціальних закладів та правоохоронних органів до вирішення проблем попередження правопорушень і злочинності, координації зусиль суб'єктів превентивної діяльності;
- активізація діяльності   спеціалістів та громадськості щодо попередження негативних явищ серед дітей та молоді;
 - посилення тенденції до зниження вживання  алкоголю, тютюну, формуванню у молодого покоління здорового способу життя;
 - зміна установок і моделей поведінки неповнолітніх груп ризику;
 - соціально-психологічна адаптація дітей та молоді, які мають життєві проблеми.

Практична реалізація заходів

Зустріч з дільничим інспектором Сотулою О.В.

Квест "Ми - за здоровий спосіб життя"

Інформаційна хвилинка "Права дитини"  ( кл.керівник Зінькова Н.В.)

Година інформації "СНІД - небезпечна хвороба"( вчитель ОБЖ Зінькова Н.В.)

Зустріч з лікарем Солоненської амбулаторії. Лекція "Шкідливі звички таїх вплив на здоров підлітків"

Година спілкування "Права дітей" (кл.керівник Кіріян В.Г.)

 "Акція "16 днів проти насильства"

Конкурс малюнків "Мій улюблений світ без насильства"

 Театралізоване свято"Що означає бути здоровим" (кл. керівник Кіхтенко А.В.)


"Бути здоровим - престижно"(кл.керівник Новікова О.Г.)

Конкурс малюнків "Я маю право знати свої права"

 Гра - подорож у Країну ввічливості  (кл.керівник Коровіна О.С.)

Відеолекторій "Якщо ти хочеш краще жити потрібно почати з себе"(класний керівник Огренич М.В.)

Година спілкування з елементами тренінгу"Життя людини - найвища цінність" (кл. керівник Зінькова Н.В.)

Родинне свято "Тато, мама, я - спортивна сім " ( 1 - 4 кл)

Година спілкування : "Свої права знаю і менших навчаю".( кл. керівник Огренич М.В.)

Малі Олімпійські ігри

 Батьківські збори."Сім  школа: дитинство без жорстокості та насилля".Доповідає директор закладу Огренич О.Ф.

 Батьківські збори."Сім 'я школа: дитинство без жорстокості та насилля".Доповідає заступник директора з виховної роботи Таранова Н.В.

Спортивне свято "В здоровому тілі -- здоровий дух"


Хвилинка правових знань.  Вчитель правознавства Огренич С.О.

Випуск тематичної газети "Кадри фільму нашого життя"

Вікторина "Що ми знаємо про СНІД"


Акція "Ми проти СНІДу"

Тематичні куточки "Світ без насильства"
"Батькам про права дитини"

 Акція "Ні - насиллю!"


 Рухливі ігри на свіжому повітрі

 Участь у районному фестивалі мовних таборів
 Тематична виставка у шкільній бібліотеці "Є право - є надія"

 Година права"Жити за законами суспільства"

Відеоперегляд "Ти і закон"

Немає коментарів:

Дописати коментар